fredag 6 juli 2012

Pensionärskuvös.

När vi flyttade till detta hus fanns det ett uterum. Paret som vi köpte huset av berättade att de tillbringade nästan alla dygnets timmar, året runt, i detta uterum. Jag tänkte att det var synd att de hade förstört altanen med att glasa in alltihop. Dessutom var det buskar och träd överallt, så uterummet var nästan som en trädkoja inbakad i grönt. 


Jag är fortfarande måttligt förtjust i vårt uterum, lite pensionärsvarning på det. Mycket riktigt så har det byggts en ny altan utanför uterummet. Jag har inte fått till det tycker jag. I princip skulle man kunna ha det som växthus också, men jag har ju inte gröna fingrar och väldigt lite tid. Jag prioriterar inte växter om vi säger så. 


Men dagar som dessa, varma och regniga, så är det inte så dumt att kunna sitta "ute" utan att bli blöt.


Inga kommentarer: